ete.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İşaretler ve sistemler; giriş ve matematiksel hazırlıklar; bazı örnek işaretler ve sistemler | Bölüm 1. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
2 | İşaret sınıflandırması ve enerji; temel işaret işlemleri; sistemlerin sınıflandırması; temel sistem özellikleri | Bölüm 1. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
3 | LTI sistemler ve dürtü yanıtı; DT LTI sistemlerin evrişim toplamı gösterimi; örnekler ve DT LTI sistemlerin özellikleri | Bölüm 2. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
4 | Sürekli zaman LTI sistemleri; evrişim tümlev gösterimi; özellikler ve örnekler; tekillik fonksiyonları | Bölüm 2. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
5 | Sürekli zaman dönemli işaretlerin Fourier dizi açılımı; yakınsama ve Gibbs olgusu; CT FS özellikleri | Bölüm 3. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
6 | Ayrık zaman Fourier dizi açılımı; DT FS özellikleri; Fourier dizisi ve LTI sistemler; frekans tepkisi ve süzgeçleme; örnekler | Bölüm 3. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
7 | Dönem ortası sınavı için gözden geçirme; Fourier dönüşümü için motivasyon | Bölüm 3. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
8 | Sürekli zaman Fourier dönüşümü; dönümlü işaretlerin Fourier dönüşümü; CT Fourier dönüşümünün özellikleri; evrişim ve çarpma özellikleri ve örnekleri | Bölüm 4. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
9 | Ayrık zaman Fourier dönüşümü; dönümlü işaretlerin Fourier dönüşümü; DT Fourier dönüşümü özellikleri ve örnekleri; Fourier dizisi ve Fourier dönüşümünün iki yanlılığı | Bölüm 5. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
10 | Fourier dönüşümünün genlik evre gösterimi; LTI sistemlerin frekans yanıtı; Bode çizimi; CT & DT rasyonel frekans yanıtları | Bölüm 6. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
11 | Örnekleme teoremi; sınırlı bant sürekli zaman işaretlerin örneklenmesi; frekans ve zaman bölgelerinde örneklemenin analizi; az örnekleme ve örtüşme | Bölüm 7. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
12 | Sürekli zaman işaretlerin ayrık zamanlı işlenmesi; ayrık zaman işaretlerin örneklenmesi; DT altörnekleme ve üstörnekleme | Bölüm 7. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
13 | Laplace dönüşümü; ters dönüşüm ve LT özellikleri; LTI sistemlerin sistem fonksiyonları; rasyonel sistem fonksiyonlu nedensel LTI sistemlerin blok çizeneği gösterimi | Bölüm 9. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
14 | Z dönüşümü; ters dönüşüm ve zdönüşümü özellikleri; z dönüşümü kullanılarak DT LTI sistemlerin analizi ve tanımlanması; sistem fonksiyon cebri ve blok çizenek gösterimleri | Bölüm 10. Signals & Systems. Oppenheim & Willsky. ISBN 0136511759. |
15 | Seçilmiş işaret işleme uygulamaları; Final sınavı için gözden geçirme | Ders Notları |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | A. V. Oppenheim, A. S. Willsky, with H. Nawab, Signals & Systems, Prentice Hall, 1997, 2nd Ed., ISBN: 0136511759. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1) B.P. Lathi, Signal Processing and Linear Systems, Oxford University Press, 1998. 2) S. Haykin and B. Van Veen, Signals and Systems, Wiley, 1999. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 142 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektrik ve elektronik mühendisliği ile ilişkili problemlerde kullanmak üzere matematik, temel bilimler ve ilgili diğer mühendislik alanlarında yeterli altyapıya sahiptir. | X | ||||
2 | Elektrik ve elektronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla teknolojinin güncel yöntemlerini, tekniklerini ve cihazlarını kullanır. | X | ||||
3 | Bir elektrik ya da elektronik sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemleri uygular. | X | ||||
4 | Elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, teknik sembolleri ve resim kullanarak iletişim kurar. | X | ||||
5 | Simulasyon ve/veya deney tasarlar, yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve sonuçları yorumlar. | X | ||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | ||||
7 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının mesleki ve etik sorumlulukları ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | X | ||||
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | ||||
9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10 | Hayat boyu öğrenme istidatı, yeteneği ve eğilimine sahiptir. | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest